úterý 7. září 2010

Úvodní slovo k blogu a autorovi

Nejsem politolog, komentátor, ani odborník ve většině témat o kterých budu psát. Nemyslím si však, na rozdíl od řady mých spoluobčanů, že proto nemám právo se k těmto tématům vyjadřovat.
Nemyslím si ani, že mám patent na rozum, přestože mne řada lidí takto odsoudí, protože si nebude vědět rady s mou argumentací. Na to jsem si už zvykl z internetových diskusí.
Jediné o co se snažím, je pochopit proč se věci dějí a nenechat se opít rohlíkem a utáhnout na vařené nudli.
Opět mi to řada z vás jistě vmete do tváře, protože jsou sami pod vlivem slepé víry v odlišné ideje a nedovedou si představit, že by někdo selským rozumem a zvážením pro i proti dospěl k závěru, že zrovna ta jejich idea v kterou věří není to pravé a rozumnější východiska nebo řešení nabízí idea z jiného "chrámu páně".
Moje názory nejsou definitivní, mění se s časem a rozsahem poznání. To se opět řadě lidí nebude zdát a při každé příležitosti mi rádi připomenou, že nedávno nebo dávno jsem psal trochu jinak nebo zcela opačně.
Nemám ambice být za každou cenu nestranným a objektivním arbitrem politických sporů, i já jistě podléhám idejím. Snažím se ale nad svou vírou přemýšlet a především se vyvarovat slepé víry v hlasatele ideologie, protože ti se často idejím zpronevěří a slepé věřící zavádějí kam by sami rozhodně dobrovolně nechtěli.

S tím vším jsem smířený, na to připravený a přesto odhodlaný psát tento blog. Snad mi to nějakou chvíli vydrží a bude zde co číst.

Žádné komentáře:

Okomentovat